10 Aralık 2017 Pazar

Alerjik Astımdan Koruyan Şifalı Bitkiler


Siz değerli okurlar için alerjik astımdan koruyan şifalı bitkiler konusuna değindim. Alerjik astım nedir , alerjik astıma ne iyi gelir , nasıl tedavi edilir sorularına cevap aradım. İyi okumalar dilerim.



Alerjik Astım

Alerjik astım solunum yollarında gerçekleşen ve nefes alma güçlüğüne yol açan bir rahatsızlıktır.Soluk borusunun kasılması,şişmesi, içinin yapışkan salgı ile dolmasından kaynaklanan havanın geçmesi zorlaşacağı için nefes almada güçsüzlükler yaşanır. Bu nefes almada güçsüzlükler şifalı bitkiler tarafından rahatlatılabilinir fakat astım rahatsızlığı olan hastaların özellikle bazı önlemler de alması şarttır. Sigara kullanmamak, hava kirliliğinden uzak durmak, kilo kontrolünü sağlamak bunların arasındadır. 

Alerjik Astıma İyi Gelen Bitkiler


Adaçayı: Bir bardak kaynar suya bir tatlı kaşığı adaçayı katılarak, kaynatılmadan on dakika demlenir. Günde iki-üç bardak içilebilir. Adaçayı aynı zaman da C vitamini ve antitoksidan kaynağı olması ile de vücudunuzun diğer hastalıklardan da koruyacaktır. 

Nane Çayı: Sabahları kahvaltıdan önce bir bardak nane çayı astımdan kaynaklı nefes darlığınızı rahatlatacaktır. 

Limon-bal: Bir limonun suyu ile bir tatlı kaşığı balın karıştırılıp içilmesi astıma ve boğaz ağrılarına iyi gelmektedir. 

Kekik - Papatya: Kekik yapraklarından ve Papatya çiçeklerinden elde edilecek karışımın buharını ciğerlerinize çekmek küçük krizlerin önlenmesine yardımcı olur.


Kahve-çay-kakao: İçerdiği kafein sebebiyle uyarıcı ve bronşları açıcı etkisi vardır. Ancak günde iki-üç fincandan fazla tüketilmesi uykusuzluk ve sinirlilik yapabilir. 


Isırgan Otu: Bir bardak kaynamış suya bir tutam ısırgan otu katarak demlenmesi sağlanır. Isırgan otu etkili bir bronş açıcıdır. Bal ile karıştırılarak içilirse acı tadı da hafifler. Günde bir fincandan fazla içilmemesine ve karışımın kaynatılmamasına dikkat edilmelidir.


Astım rahatsızlığına yönelik bitkisel tedavi noktasında verebileceğimiz diğer önerilerde özetle şunlardır :


  • İki litre suyun içine 10 karanfil, 10 karabiber, 6 zencefil, 5 tarçın, 1 tutam ısırgan otu ve 1 tutam ayva yaprağı konur ve bu karışım 10-15 dakika kadar kaynatılır. Kaynadıktan sonra yarım saat demlenmesi için beklenip ardından süzülür. Bu astım çayı her gün içilebilir ve bal katılarak tatlandırılabilinir. 
  • Bir bardak kaynar su içine 10 gram ısırgan yaprağı atılır ve 10 dakika demlenmesi için beklenir. Astım tedavisi için ve nefes açıcı özelliği olan bu ısırgan otu çayından günde 3-4 bardak içilmesi oldukça iyi gelir. 
  • Astım tedavisi için günde 3-4 bardak öksürükotu çayı içilebilir. Ayrıca öksürükotu sinirli ot ve kekik karışımı çayda da kullanılabilmektedir.
  • Bir bardak kaynayan su içine 5 gram ayva yaprağı ilave edilip 10 dakika süresince kaynatılır. Astım bitkisel tedavisi için hazırlanan bu ayva çayından günde 3-4 bardak kadar içilir.



Unutmamak gerekir ki astıma iyi gelen bitki çayları ayrı ayrı tüketilmelidir. Aynı anda birden fazla kür denenmesi doğru değildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder