30 Aralık 2014 Salı

İlk Yardım


Sizler için ilk yardım nedir, ilk yardım dolabında bulunması gerekenler, ilk yardım hakkında temel bilgiler hakkında yazı hazırladık.

İlk Yardım Nedir





İlk yardım, kaza ya da bir hastalık sonucu acil müdahale edilmesi gereken bir hastanın doktor gelinceye ya da hastaneye nakledilinceye kadar, en azından sağlık durumunun daha da kötüleştirmemesini sağlanması amacına yönelik olarak yapılan çalışmalardır. 



İlk Yardım Dolabında Bulunması Gerekenler

  • Gazlı bez veya yapışkanlı bir bandaj 
  • Çeşitli boyutlarda pamuklu pedler 
  • Plaster Sabun 
  • Steril gazlı bezi 
  • Emici pamuk 
  • Yapışkan bant 
  • Çengelli iğne 
  • Cımbız 
  • Keskin makas 
  • Pamuk uçlu sopalar 
  • İnce bezler 
  • Termometre 
  • İlk yardım kitapçığı 
  • Aspirin 
  • Antiseptik solusyon (oksijenli su) 
  • Antiseptik krem 
  • Böcek sokmalarına ve ısırığa karşı merhem 

İlk Yardım Hakkında Temel Bilgiler

Evinizdeki ecza dolabı, gerektiğinde başvurulacak küçük bir eczane gibi olmalıdır. Ecza dolabı sık sık kontrol edilerek, zamanı geçmiş ve bozulmuş ilaçlar atılmalı, eksiklikler tamamlanmalıdır.


Yapay Solunum (hayat öpücüğü) 

Vakanın özelliğine göre uygulanabilecek değişik yapay solunum meotları içersinde en çok kullanılan ve etkili yöntem ağızdan ağıza yapılan solunumdur. 

Ağızdan Ağıza Yapay Solunum 

Hayat öpücüğü de denilen bu yöntem hangi yaşta olursa olsun kolayca uygulanabilir. 

Uygulama

Hastayı sırtüstü yatırınız. Üzerindekileri gevşetiniz. Solunum yollarını tıkayabilecek yabancı cisimleri temizleyiniz. Çenesini kaldırıp başını iyice geriye doğru eğiniz. (Bu hareket akciğerlere hava gitmesini kolaylaştırır) Hastanın burun deliklerini parmaklarınız arasında sıkıştırıp kapalı tutun ve ağzınızı hastanın ağzına dayayarak göğsü kabarıncaya kadar içeriye hava veriniz. 


Akciğerlerin dışa hava verebilmesi için ağzınızı hastanın ağzından uzaklaştırınız. Bu hareketleri her 5-6 saniyede bir tekrarlayınız. Nabız ve kalp atışı devam ettiği sürece bu yönteme devam edin. Bazen hastanın normale dönüp soluk alıp vermeye başlaması zaman ister. Yorulunca yerinize başkası geçmelidir. 

Bilgi : Hayat öpücüğü, yapay solunum metotları arasında en etkili olanıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder